gebruiksvriendelijk- anders niet uitproberen- hindernis vnl technische achtergrond van apps en websites / niet te moeilijk- tools leren kennen- leeroefeniingen, niet zomaar de naam doorgeven- practisch, voortonen- duidelijke aanduiding leeftijd categorie- ook de problemathieken waaar de app mee helpt - overzicht van bestaande tools + inzetbaarheid- er is en site maar er staat zodanig veel op- voorselectie nodig- ruimer danapps- vb therapieland < welke veilige getestte programma's... wat is de kwaliteit ervan. Wel of niet betalend? de procedures? om je doelrgoep op weg te zetten- blended gekend genoeg? nog niet iedereen maar al veel. herhaling is nodig. soms blended bezig maar weten het niet. inspiratie en cases= essentieel. vanuit een casus brengen.
Frustraties en angsten
tijd om te investeren in het leren kennen + vasthangen aan het vertrouwden vastgeroest- mijn manier van werken is goed- zoeken naar een online variant ( draagbalk,...) iets herkenbaar. Al kennen maar andere vorm. Continu over communiceren. + reflectie bij bestaande casus - dikwijls gedacht: zal niet lukken- vb multiproblem trajecten. soms moeilijk om client ertoe aan te zetten. dikwijls moeilijk te bereiken doelgroep- specifieke cases zoeken als testimonials- niet altijd materiaal beschikbaar. afstemmen met andere collega's.
indien niet gratis geen beslissingsrecht om te gaan/ zelfs indien gratis afspreken met het team
niet altijd middelen en of tijd om te kunnen doen- na een tijd wordt het soms moeilijker om het in de agenda te doen passen. wat is de afweging: budget + wie zal het opnemen- onderwerpen die relevant zijn ( en blended nu zeker relevant) vnl inhoudelijk relevant- wat tekt hen over de streep: practisch toepasbaar + oppervlakte + diepgaan- bruikbaar- meer dan een overzicht krijgen
Good practice: tools zelfmoordlijn en andere tools dieper op ingaan = zodat je het zelf goed kan alvorens naar je client te gaan- niet enkel theorie- ook interactief - dat zeker meegeven - voordeel voor jezelf zien- vb leerlingen zelfstandig maken- hervalpreventie- = doel meegeven
Touchpoints
CLB lerend netwerk - via directies- nieuwsbrief verstuurd- er zijn verschillende netten- wel aanwezig op LinkedIn maar eerder persoonlijk- emails rechtreeks-
Acties en tools
training tools + good practices + inspiratie = stimulerend. Dezelfde problematiek en toch succesvol- – << CLB chat + aanspreekpunt CLb nu al + ook opleidingen al die inhuis zijn- intervisie groepen
Howest: filmpjes of podcast- een verdieping van een tool – e-learning + overzicht ( snelle verandering waardoor geen overzicht) jongeren vinden zelf ook hun weg en stellen apps voor.
Persoonlijkheid
Tijdsdruk: extreem hoog
Digitale vaardigheden: normaal
Gebruik internet op het werk: constant online
Type beslissingsnemer: afwegend
Tempo van beslissen: onderzoekt eerst alle opties grondig
Ingesteldheid: eerder behoudsgezind
Online gedrag
Facebook: dagelijks
Instagram: bijna dagelijks
LinkedIn: niet
YouTube: bijna dagelijks
Twitter: niet
e-mail: meerdere keren per dag
online gedrag: zoekt vaak informatie op, leest vaak een lang artikel, leest vaak een korte, informatieve post